Odata cu incheierea contextului pandemic, tot mai multe persoane s-au familiarizat cu avantajele regimului remote. Munca din confortul domiciliului poate creste productivitatea, randamentul si asigura echilibrul perfect intre viata profesionala si cea personala.

Astfel de rezultate sunt insa conditionate de mediul in care iti petreci majoritatea timpului – biroul de lucru, in cazul de fata. Care sunt greselile principale de amenajare a biroului prin care majoritatea oamenilor isi saboteaza performantele?

Regimul remote iti afecteaza rezultatele la job? Iata la ce obiceiuri te sfatuiesc designerii sa renunti

Amenajarea biroului de acasa nu impune investitii uriase, ci un mobilier versatil si cateva idei practice de organizare. 

1. Cauti confortul in locuri gresite

Zi sincer – de cate ori ai ignorat biroul de lucru pentru confortabila canapea din living? Persoanele care lucreaza remote se bucura de libertatea de a-si modifica zilnic spatiul de lucru.

Unii schimba camera cu o cafenea fancy, altii inlocuiesc biroul cu patul sau canapeaua. Studiile sustin ca, munca la birou ne face mai productivi. Lucratul din pat poate dauna coloanei vertebrale si programului de somn. Investeste intr-un mobilier de birou ergonomic.

Personalizeaza masa de lucru cu plante, rame de fotografii, post-it-uri cu citate motivationale sau texte haioase. Intr-un cuvant, creaza un spatiu familiar care sa emane caldura si ospitalitate. 

Fotoliile de masaj sunt o alternativa inteligenta la traditionala canapea atunci cand vrei un mediu mai confortabil de lucru. Activeaza programele de masaj Fujiiryoki in timp ce-ti notezi ideile pentru job.

De asemenea, statul la birou te predispune durerilor musculare care ar repercusiuni si la nivel mental. La fiecare 50 de minute de lucrat laptop ia o pauza de 10-15 minute pentru masajul de relaxare.

Terapia prin masaj detensioneaza musculatura, optimizeaza fluxul sanguin, atenueaza durerile cervicale, detoxifica tesuturile si favorizeaza sanatatea emotionala.
 

2. Neglijezi calitatea mediului

Task-urile si deadline-urile te pot tine fixat in scaun ore in sir. Acest obicei este daunator atat pentru musculatura spatelui, cat si pentru nivelul tau de energie. Aminteste-ti sa deschizi geamul pentru minim 5-10 minute daca e frig afara.

Lipsa oxigenului din camera iti creaza senzatia de oboseala, afecteaza capacitatea de concentrare si creste irascibilitatea. De asemenea, metine o temperatura constanta in camera de lucru, de preferat de 18-19°C. 

3. Lucrezi in fata ferestrelor

Desigur, biroul trebuie plasat in camera care primeste cea mai multa lumina naturala din toata casa. Lumina slaba sau insuficienta este un factor care provoaca dureri de cap, probleme de vedere si chiar afectiuni metabolice pe termen lung.

Alege sa asezi biroul paralel cu fereastra. In caz contrar, pozitionarea biroului sub fereastra poate face ca peisajul sau activitatea din exterior sa te distraga de la lucru.

4. Amplasezi corpurile de iluminat unde nu trebuie

Ai ghicit! Unghiul din care cade lumina are impact major asupra productivitatii tale. Daca preferi sa lucrezi in fata ferestrelor, atunci aranjeaza laptopul sau monitorul cu spatele la geam.

Astfel, lumina nu se reflecta in ecran, iar tu te protejezi de durerile de ochi. Corpurile de iluminat sunt vitale pentru cei care lucreaza pana dupa apus sau care isi gasesc inspiratia la ore tarzii.

Daca te afli printre acestia, doteaza biroul cu lampi care emana o lumina rece, benefica pentru ochi. Un bun exemplu in acest caz sunt lampile cu LED care imita lumina naturala.

Ai grija sa le pui pe partea stanga sau in fata, astfel incat sa lumineze spatiul de lucru si sa nu creeze umbre. Corpurile de iluminat pentru tavan ajuta enorm, dar ai grija sa nu fie pozitionate deasupra calculatorului. Altfel, te poti confrunta cu probleme de vedere.

5. Permiti dezordinii sa detina monopolul

Birou plin de hartii folosite? Acte ratacite, documente importante amestecate cu schitele de proiecte, cesti de cafea adunate pe birou de cateva zile. Iti suna cunoscut?

Nu e de mirare ca preferi sa te refugiezi in canapea sau sa amani munca pe mai tarziu. Cine ar putea lucra eficient de la un birou supraincarcat de lucruri inutile?

Achizitioneaza tavite pentru depozitarea documentelor. Alege suporturi simpatice pentru instrumentele de scris. De asemenea, bibliorafturile, mapele, organizatoarele pentru birou sunt mijloace inteligente prin care iti asiguri un birou mereu ordonat.

Opteaza pentru etajere sau rafturi dispuse pe orizontala pentru economie de spatiu.

6. Folosesti incorect psihologia culorilor

Culorile ocupa un rol crucial in amenajarea spatiilor in care alegem sa locuim. De exemplu, albastrul este indicat pentru dormitoare deoarece induce o stare de calm si relaxare. In schimb, nu e culoarea recomandata pentru birouri.

Include in camera de lucru nuante de verde, sau mov pal. Aceasta culoare combinata cu accente de rosu sau portocaliu stimuleaza imaginatia si puterea de concentrare. 

In concluzie, organizarea mediului de lucru este o munca in sine. Orienteaza-te catre un stil de amenajare simplu si aerisit, dar care sa-ti reflecte personalitatea si sa se armonizeze cu stilul tau de viata. 

6 thoughts on “Amenajarea biroului – Top 6 solutii pentru evitarea greselilor frecvente de design

  1. Este impresionanta profunzimea analizei facute in acest articol. Autorul a abordat subiectul intr-un mod riguros si detaliat, oferind cititorilor o imagine clara asupra fenomenului discutat. De asemenea, apreciez faptul ca au fost incluse si surse relevante pentru sustinerea afirmatiilor prezentate, ceea ce adauga credibilitate informatiilor prezentate.

  2. Articolul este foarte interesant, oferind o perspectiva detaliata asupra subiectului abordat. Autorul a reusit sa explice intr-un mod clar si concis informatiile prezentate, facand lectura placuta si accesibila. De asemenea, mi-a placut modul in care au fost prezentate argumentele si exemplele pentru sustinerea punctelor de vedere expuse.

  3. Felicitari pentru acest articol bine scris si documentat! Este clar ca ai investit timp si efort in realizarea lui si rezultatul este pe masura. Astept cu interes urmatoarele tale materiale!

  4. Sunt de acord cu majoritatea punctelor abordate in articol, dar as fi vrut sa vad si o dezbatere mai ampla a anumitor aspecte controverse legate de subiect. Cu toate acestea, apreciez echilibrul si obiectivitatea autorului.

  5. Ma impresioneaza modul in care autorul a structurat informatia si a prezentat argumentele sale. Este evident ca s-a documentat temeinic inainte de a scrie acest articol, ceea ce ii confera credibilitate si autoritate.

  6. Articolul este foarte interesant si informativ, oferind o perspectiva detaliata asupra subiectului abordat. Am aflat multe lucruri noi citindu-l si mi-a deschis ochii asupra unor aspecte pe care nu le luasem in considerare anterior.

Comments are closed.